ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - СОФИЯ

ДИСКУСИОННИ ФОРУМИ
В момента е 26 сеп 2017, 01:23

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Reply to topic  [ 17 posts ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 06 мар 2014, 22:35 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,

От вчера се наблюдават проблеми с tusmail.tu-sofia.bg.
Първо имаше съобщение, че достъпът до файлова система е само read-only и да пишем на root@localhost.
В момента се появява тестовата страница на Apache.

Бихте ли могли да ни информирате до кога се очаква да бъде коригиран проблемът?
Опитах се да настроя отделно mail клиент (Mozilla Icedove) към пощата си, но за момента не постигам успех.

Благодаря!


Поздрави,
Николай

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 мар 2014, 08:31 
Извън линия

Регистриран на: 28 юни 2010, 15:18
Мнения: 8
Същото е и при мен :/


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 мар 2014, 11:10 
Извън линия

Регистриран на: 17 юли 2006, 11:26
Мнения: 3
Здравейте.

Проблема с tusmail.tu-sofia.bg ни е известен и работим по него. За съжаление се оказва доста сложен и се надяваме да бъде пуснат достъпа до пощенските кутии днес или най-късно в понеделник. Също така ще отнеме известно време докато възстановим информацията (ако разбира се е възможно) в самите пощенски кутии, за което се извиняваме предварително но все пак има неща които не зависят само от нас :)

Благодарим за проявеното търпение.


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 мар 2014, 12:40 
Извън линия

Регистриран на: 28 юни 2010, 15:18
Мнения: 8
Ще разрешите ли SMTP при достъп от външни мрежи (извън ТУ)?


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 мар 2014, 15:32 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,

Благодаря Ви за отзивчивостта!

Потвърждавам, че при мен пощата в момента работи и имам писма в нея от 05.03.

Аз също ще се присъединя към молбата на колегата за IMAP достъп до пощата - дори извън мрежата на Университета.

Благодаря!


Поздрави
Николай




StoneHeart написа:
Здравейте.

Проблема с tusmail.tu-sofia.bg ни е известен и работим по него. За съжаление се оказва доста сложен и се надяваме да бъде пуснат достъпа до пощенските кутии днес или най-късно в понеделник. Също така ще отнеме известно време докато възстановим информацията (ако разбира се е възможно) в самите пощенски кутии, за което се извиняваме предварително но все пак има неща които не зависят само от нас :)

Благодарим за проявеното търпение.

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 мар 2014, 13:40 
Извън линия

Регистриран на: 17 юли 2006, 11:26
Мнения: 3
И по този проблем работим, но да се промени организацията използвана с години не е толкова лесно. Ще се разбере ако постигнем желаните и от нас резултати ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 мар 2014, 01:35 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
StoneHeart написа:
И по този проблем работим, но да се промени организацията използвана с години не е толкова лесно. Ще се разбере ако постигнем желаните и от нас резултати ;)


Здравейте,


Благодаря Ви!

Изглежда обаче адрес 81.161.240.17 е blacklist-нат в E-mail reputation system на Trend Micro. Проверката може да бъде видяна тук: https://ers.trendmicro.com/reputations

Отхвърлянето на писмата от приемната страна, използваща подобна anti-SPAM система, е по подобен начин:

Code:
 ----- Transcript of session follows ----- 
... while talking to mx.vivacom.bg.:
<<< 550 5.7.1 Service unavailable; Client host [81.161.240.17] blocked using Trend Micro RBL+. Please see http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?ip_address=81.161.240.17; Mail from 81.161.240.17 blocked using Trend Micro Email Reputation database. Please see <http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?81.161.240.17>
... while talking to mx2.vivacom.bg.:
<<< 550 5.7.1 Service unavailable; Client host [81.161.240.17] blocked using Trend Micro RBL+. Please see http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?ip_address=81.161.240.17; Mail from 81.161.240.17 blocked using Trend Micro Email Reputation database. Please see <http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?81.161.240.17>
554 5.0.0 Service unavailable


Изпратих заявка до Trend Micro за delist-ване на адреса. Очаква се да отговорят. Има вероятност да се наложи някой от администраторите да се свърже с тях.

Моля също да проверите дали настройките на сървъра са коректни, например с http://mxtoolbox.com/.
Според мен rDNS записът е наред, но не съм наясно с отделните записи, които трябва да има mail сървърът като такъв.

Благодаря Ви предварително за съдействието!


Поздрави,
Николай

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 мар 2014, 02:07 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Привет отново,

Изглежда адресът вече е премахнат от черния списък:

Quote:
81.161.240.17 has now been removed from the Trend Micro DUL. Thank you
for contacting Trend Micro about this IP address.

Please note that it may take up to 48 hours for the changes to spread
globally to all Trend Micro customers.

Kind regards,
Spam Investigations Team
Trend Micro, Inc.


Очакваме скоро да се обновят и списъците.


Поздрави,
Николай

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 мар 2014, 23:40 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,


Имате ли повече информация дали подобна IMAP функционалност от външни мрежи може да бъде реализирана в скоро време?
Благодаря!


Поздрави,
Николай

StoneHeart написа:
И по този проблем работим, но да се промени организацията използвана с години не е толкова лесно. Ще се разбере ако постигнем желаните и от нас резултати ;)

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 апр 2014, 22:26 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,


Бихте ли могли да ни информирате дали в момента студентските пощи могат да се ползват с IMAP или POP3 през външен mail клиент? И евентуално SMTP за изходяща поща?
Благодаря!


Поздрави,
Николай

StoneHeart написа:
И по този проблем работим, но да се промени организацията използвана с години не е толкова лесно. Ще се разбере ако постигнем желаните и от нас резултати ;)

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 авг 2014, 12:59 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,

В последните няколко дни се наблюдават отново проблеми с пощенската услуга за студенти към ТУ-София.
Преди около две седмици имаше отпадане и мисля, че от тогава е сменена софтуерната версия на mail сървъра.

В момента мога да изпращам успешно писма, които се получават от адрес name_of_student@BGTUS6.tu-sofia.bg, вместо от name_of_student@tu-sofia.bg.

Не получавам обаче успещно писма.

Може би има връзка с:

Quote:
>nslookup tusmail.tu-sofia.bg

Non-authoritative answer:
Name: bgtus6.tu-sofia.bg
Address: 81.161.240.17
Aliases: tusmail.tu-sofia.bg

Също така се наблюдават прекъсвания и в работата на forum.tu-sofia.bg:

Code:
>ping forum.tu-sofia.bg -t

Pinging forum.tu-sofia.bg [81.161.240.47] with 32 bytes of data
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=1ms TTL=57
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=2ms TTL=57
Request timed out.
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=1ms TTL=57
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=1ms TTL=57
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=1ms TTL=57
Reply from 81.161.240.47: bytes=32 time=1ms TTL=57

Ping statistics for 81.161.240.47:
    Packets: Sent = 17, Received = 6, Lost = 11 (64% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms


Моля, бихте ли могли да разгледате проблема?

Благодаря!

Поздрави,
Николай

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 яну 2015, 15:27 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2011, 01:54
Мнения: 29
Skype: dando1992
Местоположение: София
Здравейте,

След миграцията към RoundCube Mail и нововъведенията в пощенския сървър, възможно ли е вече да се ползва mail услугата и през външен клиент?
Ако да, бихте ли могли да публикувате настройките?

Благодаря!

_________________
IV курс, ФТК, поток 8


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 юни 2015, 18:53 
Извън линия

Регистриран на: 05 юни 2015, 18:41
Мнения: 1
Извинете,че ползвам тази тема но вчера си направих пощата в ТУ и реших да пробвам да изтегля офис пакета на Майкрософт за учащи и т.н. До тук добре! Имейла се приема от тяхната система и казват, че ми пращат майл с линк за да продължа процедурата със свалянето на офис пакета. Чаках 10-20 мин. но майл така и до момента няма. Реших да пратя съобщение от личната си поща(в hotmail.com) към ТУ пощата и ми казва,че съобщението неможе да бъде изпратено (This is an automatically generated Delivery Status Notification.Delivery to the following recipients failed. rmartinov@tu-sofia.bg)

Та въпроса ми е има ли някакъв филтер, нещо което да блокира получаването на съобщенията; проблем от сървара на ТУ ли е, да идват съобщенията с голямо закъснение; Допълнителни настройки ли трябва да се направят?

Мерси предварително!


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2015, 01:53 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 юли 2004, 23:28
Мнения: 516
Skype: sezalski
Местоположение: София - Запад
Би ли прикачил цялото съобщение за грешка, обикновено отдолу има reason или status code.


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 юни 2015, 16:05 
Извън линия

Регистриран на: 23 юни 2015, 15:44
Мнения: 1
Имам същия проблем като twistedfate, пробвах да пратя мейл от abv и от gmail , но съобщението не може да се изпрати.
Това е съобщението за грешка:

host mgate.tu-sofia.bg[81.161.240.24] said: 550 Denied
by policy (in reply to RCPT TO command)


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Reply to topic  [ 17 posts ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: On ]